Dersin Adı | Oryantasyon ve Kariyer Planlama |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IUE 100 | Güz | 1 | 0 | 1 | 2 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin üniversite hayatı hakkında bilgilendirilmesi ve kariyer planlaması ile ilgili farkındalık kazanmasını sağlamaktır. Ders, öğrencilerin kişisel yetkinliklerini keşfetmelerine ve iş piyasasının beklentileri doğrultusunda kendilerini geliştirmelerine odaklanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencinin kendini tanıma ve üniversite sonrası dünyaya hazırlanma sürecine katkı sunmak adına bazı temel becerileri geliştirmeye odaklanmaktadır. Bu beceriler öz farkındalık, hedef koyma, zaman yönetimi, yazılı ve sözlü iletişim ve analitik düşünme olarak belirlenmiştir. Bu çerçevede öğrencilere verilecek teorik bilgi, çeşitli alanların profesyonelleri tarafından gerçekleştirilecek seminerler ile desteklenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin Amacı ve Kapsamı Kariyer Nedir? Neden üniversite eğitimi? | |
2 | Üniversite Yaşamı: Akademik Bölümler, İdari Birimler ve Öğrenci Kulüpleri | |
3 | Temel Beceriler I: Öz Farkındalık Semineri | “How Does Your Self-Concept Affect Your Career?” https://work.chron.com/selfconcept-affect-career-23438.html |
4 | Temel Beceriler II: Hedef Koyma Semineri | “Eight Ways You Can Define, Then Reach, Your Career Goals” https://www.forbes.com/sites/forbescoachescouncil/2018/09/25/eight-ways-you-can-define-then-reach-your-career-goals/#450105f87ca4 |
5 | Kariyer Konuşmaları I: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri | Job Skills Checklist, https://owl.purdue.edu/owl/job_ search_writing/preparing_an_application/job_skills_checklist.html |
6 | Temel Beceriler III: Zaman Yönetimi Semineri | “Manipulate Time With These Powerful 20 Time Management Tips” https://www.forbes.com/sites/johnrampton/2018/05/01/manipulate-time-with-these-powerful-20-time-management-tips/#255ad99a57ab |
7 | Kariyer Konuşmaları II: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri | Kariyer Merkezi tarafından hazırlanan Özgeçmiş hazırlama kılavuzu |
8 | Temel Beceriler IV: Yazılı ve Sözlü İletişim semineri | “11 Communication And Speaking Skills That Will Boost Your Reputation As A Leader” https://www.forbes.com/sites/theyec/2019/02/08/11-communication-and-speaking-skills-that-will-boost-your-reputation-as-a-leader/#3751dbea2fa3 |
9 | Kariyer Konuşmaları III: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri | “Virtual Interviewing: How Employers & Job Seekers Can Prepare”, https://workology.com/virtual-interviewing-how-employers-job-seekers-can-prepare/ |
10 | Temel Beceriler V: Analitik Düşünme semineri | “Analytical Skills Definition, List, and Examples” https://www.thebalancecareers.com/analytical-skills-list-2063729 |
11 | Kariyer Konuşmaları IV: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri | “Video: 5 Ways to Listen better” https://www.ted.com/talks/julian_treasure_5_ ways_to_listen_better?referrer=playlist-listen_up#t-74423 |
12 | Temel Beceriler VI: Liderlik | Youtube Video: “Leading People and the Qualities of a Good Leader” https://youtu.be/LxYGrPmH4rY |
13 | Kariyer Konuşmaları V: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri | “Video: Why the Best Hire Might Not Have the Perfect Resumé” https://www.ted.com/talks/regina_hartley_ why_the_best_hire_might_not_have_the_perfect_resume |
14 | Temel Beceriler VII: Kendi markanı yaratma | “The First Step To Building Your Personal Brand”, https://www.forbes.com/sites/dailymuse/2012/02/14/the-first-step-to-building-your-personal-brand/#64455dd46201 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yok |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 30 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 70 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 50 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | |||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | |||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | |||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | |||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | |||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | |||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest