DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Oryantasyon ve Kariyer Planlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IUE 100
Güz
1
0
1
2
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, öğrencilerin üniversite hayatı hakkında bilgilendirilmesi ve kariyer planlaması ile ilgili farkındalık kazanmasını sağlamaktır. Ders, öğrencilerin kişisel yetkinliklerini keşfetmelerine ve iş piyasasının beklentileri doğrultusunda kendilerini geliştirmelerine odaklanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • üniversitenin akademik ve idari birimlerini, kendilerinin tabi olduğu kuralları tanımlayabilecektir;
  • ilgileri doğrultusunda kariyer hedefi belirleme becerisi kazanabilecektir;
  • zaman yönetimi becerilerini geliştirebilecektir;
  • kendilerini ifade etme ve iletişim becerilerini geliştirebilecektir.
  • güçlü ve zayıf yönlerini fark etmenin yollarını tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, öğrencinin kendini tanıma ve üniversite sonrası dünyaya hazırlanma sürecine katkı sunmak adına bazı temel becerileri geliştirmeye odaklanmaktadır. Bu beceriler öz farkındalık, hedef koyma, zaman yönetimi, yazılı ve sözlü iletişim ve analitik düşünme olarak belirlenmiştir. Bu çerçevede öğrencilere verilecek teorik bilgi, çeşitli alanların profesyonelleri tarafından gerçekleştirilecek seminerler ile desteklenecektir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin Amacı ve Kapsamı Kariyer Nedir? Neden üniversite eğitimi?
2 Üniversite Yaşamı: Akademik Bölümler, İdari Birimler ve Öğrenci Kulüpleri
3 Temel Beceriler I: Öz Farkındalık Semineri “How Does Your Self-Concept Affect Your Career?” https://work.chron.com/selfconcept-affect-career-23438.html
4 Temel Beceriler II: Hedef Koyma Semineri “Eight Ways You Can Define, Then Reach, Your Career Goals” https://www.forbes.com/sites/forbescoachescouncil/2018/09/25/eight-ways-you-can-define-then-reach-your-career-goals/#450105f87ca4
5 Kariyer Konuşmaları I: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri Job Skills Checklist, https://owl.purdue.edu/owl/job_ search_writing/preparing_an_application/job_skills_checklist.html
6 Temel Beceriler III: Zaman Yönetimi Semineri “Manipulate Time With These Powerful 20 Time Management Tips” https://www.forbes.com/sites/johnrampton/2018/05/01/manipulate-time-with-these-powerful-20-time-management-tips/#255ad99a57ab
7 Kariyer Konuşmaları II: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri Kariyer Merkezi tarafından hazırlanan Özgeçmiş hazırlama kılavuzu
8 Temel Beceriler IV: Yazılı ve Sözlü İletişim semineri “11 Communication And Speaking Skills That Will Boost Your Reputation As A Leader” https://www.forbes.com/sites/theyec/2019/02/08/11-communication-and-speaking-skills-that-will-boost-your-reputation-as-a-leader/#3751dbea2fa3
9 Kariyer Konuşmaları III: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri “Virtual Interviewing: How Employers & Job Seekers Can Prepare”, https://workology.com/virtual-interviewing-how-employers-job-seekers-can-prepare/
10 Temel Beceriler V: Analitik Düşünme semineri “Analytical Skills Definition, List, and Examples” https://www.thebalancecareers.com/analytical-skills-list-2063729
11 Kariyer Konuşmaları IV: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri “Video: 5 Ways to Listen better” https://www.ted.com/talks/julian_treasure_5_ ways_to_listen_better?referrer=playlist-listen_up#t-74423
12 Temel Beceriler VI: Liderlik Youtube Video: “Leading People and the Qualities of a Good Leader” https://youtu.be/LxYGrPmH4rY
13 Kariyer Konuşmaları V: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri “Video: Why the Best Hire Might Not Have the Perfect Resumé” https://www.ted.com/talks/regina_hartley_ why_the_best_hire_might_not_have_the_perfect_resume
14 Temel Beceriler VII: Kendi markanı yaratma “The First Step To Building Your Personal Brand”, https://www.forbes.com/sites/dailymuse/2012/02/14/the-first-step-to-building-your-personal-brand/#64455dd46201
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi
Ders Kitabı Yok
Önerilen Okumalar/Materyaller Yok

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
30
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
70
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
    Toplam
50

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

5

 Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest